پيغام‌رسان‌هاي عمومي
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
پيغام‌رسان‌هاي عمومي
نوشته شده در 7 آذر 1389
بازدید : 45
نویسنده : مولوی
يغام‌رسان‌هاي عمومي
تاكنون پيام‌‌رسان‌هاي متعددي را به شما معرفي كرده‌ايم كه هر كدام كارايي خاصي داشتند و مي‌توانستند از يك تا چند مركز پيام‌رسان عمومي از جمله ياهو، گوگل تالك، ام اس ان، اسكايپ و... را پشتيباني كرده و به سرورهاي آنها متصل شوند. تعدد اين پيغام‌رسان‌ها باعث ايجاد رقابت و بهتر شدن خدمات آنها مي‌شود به طوري كه هر كدام سعي مي‌كنند علاوه بر پشتيباني بيشتر از سايت‌هاي پيغام‌رسان، خدمات و گزينه‌هاي مفيدتري را در اختيار مخاطب خود قرار دهند.

يكي از اين برنامه‌ها Slick نام دارد كه برنامه‌اي از شركت نام‌آشناي Lonely Cat Games است؛ شركتي كه همواره نرم‌افزارهايش جزو محبوب‌ترين نرم‌افزارهاي گوشي‌هاي هوشمند امروزي بودند. اين پيغام‌رسان مبتني بر سيستم عامل سيمبين است و مي‌تواند روي 2 نگارش اين سيستم عامل، يعني

S60v3 و S60v5 نصب و اجرا شود. همچنين پيغام‌رسان فوق قادر است از سايت‌ها و پيغام‌رسان‌هايي همچون ICQ، ياهو، AIM، فيس‌بوك چت، MSN ،Jabber و گوگل‌تاك پشتيباني كند. (البته ذكر اين نكته ضروري است كه نگارشي از اين برنامه مخصوص گوشي‌هاي آندروييد عرضه شده تا دوستاني كه از اين سيستم عامل استفاده مي‌كنند از اين نرم‌افزار بي‌بهره نمانند). حال كه تا حدودي با اين برنامه آشنا شديد بد نيست كمي هم به جزئيات اين نرم‌افزار بپردازيم.

نرم‌افزار Lonely Cat Games Slick نگارش 65/0

همان طور كه گفته شد، برنامه براي سيستم عامل‌هاي سيمبين است و مي‌بايست قبل از نصب آن را ثبت و سپس نصب و اجرا كنيد. اولين بار كه وارد برنامه شويد به طور خودكار به بخش تنظيمات اكانت‌ها وارد مي‌شويد. اين همان صفحه‌اي است كه مي‌بايست مشخصات هر اكانت اعم از شناسه كاربري، رمز عبور و... را براي ورود به آنها وارد و ذخيره كنيد. لازم نيست همه آن اطلاعات را داشته باشيد يا همه جاي فرم را پر كنيد، تنها هر بخش را كه لازم و احتياج داشتيد، تكميل كنيد.

پس از وارد كردن اطلاعات كافي است آنها را با دكمه وسط موبايل تيك زده و ذخيره كنيد. اين كار باعث مي‌شود از هر بار پركردن آنها معاف شويد و در زمان وصل شدن به برنامه هم تنها آنهايي را كه تيك زده‌ايد به كار بيفتند.

همان طور كه مي‌دانيد برنامه نياز به اينترنت دارد و براي آن مي‌بايست از طريق GPRS يا از طريق درگاه‌هاي ارتباطي ديگر، اينترنت تهيه كنيد تا بتوانيد از اين نرم‌افزار استفاده كنيد. پس از طي‌كردن مراحل بالا به منوي اصلي برنامه خواهيد رسيد و فهرست پيغام‌رسان‌هايي را كه تيك زده‌ايد در اين قسمت مشاهده خواهيد كرد. كافي است روي هر يك از آنها كليك كرده، دسترسي اينترنت خود را انتخاب كنيد و منتظر بمانيد. برنامه به طور خودكار به پيغام‌رسان مربوط متصل خواهد شد و هر عملي را كه در پيغام‌رسان‌هاي كامپيوتر مي‌توانيد انجام دهيد با اين برنامه نيز تا حدودي مي‌توانيد آنها را به انجام برسانيد. كارهايي از قبيل، ارسال متن‌ها به دوستان خود، ارسال فايل، عكس و...، قراردادن توضيحات يا نمايه (آواتار)، افزودن دوست يا شخصي به فهرست خود، افزودن پروژه‌هاي جديد به فهرست پيغام‌رسان و هر امكان مهم ديگري كه شركت پيغام‌رسان اصلي در اختيار شما قرار مي‌دهد.

كافي است يك نفر براي شما پيغامي بفرستد تا با صدايي خاص شما را مطلع كند. اما اين نكته را نيز نبايد فراموش كرد كه برنامه براي گوشي‌هاي موبايل امروزي طراحي شده و نمي‌توان انتظار همه نوع امكانات را از آن داشت.

حال بايد هنگام اتصال چند پيغام‌رسان را انتخاب كرده و به آنها متصل شويد. همه آنها در صفحه اول و به صورت جدا از هم نمايش داده مي‌شود، البته با منوهاي كاملا متمايز از يكديگر كه قابل هم تشخيص باشند.

در حال كار كردن نيز مي‌توان به يك پيغام‌رسان ديگر وصل شد يا پيغام‌رسان ديگري را از كار انداخت. براي اين كار لازم نيست از برنامه خارج شويد، بلكه براحتي مي‌توانيد چند پيغام‌رسان بزرگ را در يك صفحه كوچك موبايل بخوبي هدايت كنيد.

اگر تنظيمات آنها را اشتباه وارد كرده يا مايل به تغيير آنها هستيد، كافي است از گزينه Edit Account استفاده و تغييرات لازم را اعمال كنيد. گزينه Configuraion نيز مربوط به تنظيمات پيغام‌رسان است و شما مي‌توانيد با گزينه‌هاي اين قسمت، كار با پيغام‌رسان را براي خود آسان‌تر كنيد.

به عنوان مثال در فهرست ياهو مسنجر خود ممكن است نام صدها نفر از دوستانتان را داشته باشيد كه يافتن آنهايي كه روي خط هستند كمي دشوار است، با تيك گزينه «تنها كاربران آنلاين نمايش داده شوند» مي‌توانيد كاري كنيد كه فقط اين كاربران نمايش داده شوند و بقيه به صورت مخفي در سيستم بمانند. در بخش امكانات هم مي‌توانيد از گزينه‌هاي آپديت يا به‌روزرساني برنامه يا رنگ‌بندي‌هاي جذابي كه برنامه در اختيارتان قرار مي‌دهد استفاده كنيد.

براي دريافت نسخه‌اي از اين برنامه مي‌توانيد از سايت اصلي نرم‌افزار استفاده كنيد.

http://www.clicklinks.ir/30806a

پژمان عاملي‌فرد



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست

:: موضوعات مرتبط: نرم افزار , اینترنت , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: